رایج ترین مشکلات هدست ها و نحوه رفع آنها

متن کامل

رایج ترین مشکلات هدست ها و نحوه رفع آنها

مشکلات مشترک در هدست ها را برطرف کنید

هدست ها از مهمترین لوازم جانبی موبایل هستن که بدون داشتن آنها بسیاری از کارها بخصوص پاسخگویی به تماس های دریافتی دشوار خواهد بود. بنابراین، تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی رایج ترین مشکلات هدست ها را که متخصصین ارتباطات در سراسر جهان با آن روبرو هستند، بپردازیم. بنابراین در ادامه رایج ترین مشکلات هدست ها و نحوه رفع آنها را بررسی خواهیم کرد.

صدا فقط از یک گوشی شنیده می شود

یکی از ساده ترین راه حل ها برای زمانی که صدا را فقط از طریق یک گوشیدریافت می کنید ، این است که اطمینان یابید، سیم بطور کامل به دستگاه صوتی وصل شده است. در غیر این صورت، ممکن است فقط از طریق یک گوشی صدا دریافت کنید.

چنانچه صدا هنوز فقط از یک گوشی شنیده می شود، هدست را به دستگاه صوتی دیگری متصل کنید. این کار می تواند به شما کمک کند که تشخیص دهید مشکل از هدست است یا دستگاه صوتی؟

همچنین می توانید هدست های دیگری را به دستگاه صوتی تان متصل کنید تا در نتیجه گیری صحیح به شما کمک کند.

اصلاً صدا ندارد

اگر هدست شما به رایانه دارای چند پورت متصل باشد، ممکن است به پورت اشتباهی وصل شده باشد. بسیاری از رایانه های مدرن درگاه های ورودی و خروجی صوتی خود را کدگذاری می کنند، تا بدین ترتیب به شما کمک کنند تا بدانید هدست خود را باید به کدام پورت متصل کنید. اگرچه ما توصیه می کنیم برای تشخیص پورت ها، به دفترچه راهنمای مرتبط با مدل رایانه خود مراجعه کنید – اما در ادامه رایج ترین کد گذاری های رنگ برای درگاه های صوتی آمده است:

  • خاکستری - بلندگوی جانبی

  • سیاه - بلندگوی عقب
  • نارنجی - بلندگوی مرکز
  • صورتی - میکروفون
  • سبز - هدفون
  • آبی - ورودی صوتی (به عنوان مثال پخش کننده های DVD)

 

نکته دیگر این است که آیا هدست انرژی یا نیروی کافی دریافت می کند یا خیر. بنابراین برای هدست های مجهز به باتری، از شارژ بودن باتری آنها اطمینان حاصل کنید.

همچنین مانند نکته قبلی، اگر با تعویض پورت یا بررسی وضعیت شارژ، مشکلات صوتی برطرف نشد، می توانید هدست های دیگر را امتحان کنید.

کامپیوتر، هدست را شناسایی نمی کند

اگر رایانه، هدست را شناسایی نمی کند، مطمئن شوید که نرم افزار درستی را بارگیری و نصب کرده اید. این نرم افزار از طریق سی دی همراه با هدست یا از طریق سایت سازنده در دسترس خواهد بود. اگر قبلاً نرم افزار را نصب کرده اید و رایانه هنوز آن را تشخیص نمی دهد ممکن است به دلیل بروزرسانی باشد - اگرچه اکثر سازندگان قبل از بروزرسانی، آن را به شما اطلاع می دهند.

اتصال به تلفن هوشمند یا تبلت امکان پذیر نیست

اگر از هدست بی سیم یا بلوتوثی استفاده می کنید و نمی توانید آن را به دستگاه هوشمند خود متصل کنید ممکن است هدست در تنظیمات پیکربندی مربوطه، اشتباه تنظیم شده باشد. بنابراین  سعی کنید تنظیمات مختلف را انجام دهید تا بتوانید هدفون خود را با تلفن هوشمند یا رایانه لوحی جفت کنید.

اتصال ضعیف بی سیم

اگر از یک هدست بی سیم استفاده می کنید و متوجه شده اید که اتصال و کیفیت صدا دریافتی ضعیف است، ممکن است مشکل در محل قرارگیری گیرنده بی سیم باشد. بنابراین اطمینان یابید که دستگاه بی سیم شما در فاصله 9 حدود متری است تا شانس اتصال قوی فراهم شود. هرچه دستگاه شما به گیرنده نزدیکتر باشد، کیفیت اتصال تقویت می شود.

علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که گیرنده بی سیم روی یک سطح فلزی قرار نگرفته باشد زیرا این امر می تواند در اتصال تداخل ایجاد کند و سعی کنید همیشه گیرنده را روی سطحی غیر فلزی قرار دهید.

منبع

https://go2telecom.co.uk/blog/how-to-fix-common-headset-problems/

 

30 فروردین 1400
تعداد بازدید: 201

نظرات

مرور کردن فروشگاه ما بسیار آسان است شما می توانید به راحتی با استفاده از شاخه های موجود در سمت راست محصولات موجود در فروشگاه را مرور کنید و بعد از انتخاب محصول مورد نظر فقط با یک کلیک آن را به سبد خرید خود اضافه کنید . در پایان بعد از تمام شدن خرید می توانید به سبد خرید خود رجوع کرده و محصولات موجود در آنجا را مرور کنید. سپس هر تغییر لازمی را در سبد خرید خود اعمال کرده و سرانجام به مرحله پرداخت نهایی رجوع کنید تا مراحل خرید شما از فروشگاه الکترونیکی ما به پایان برسد.

با تشکر از انتخابتان مدیریت فروشگاه
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×